O nas
Początek organizacji i działalności Publicznego Przedszkola Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II z siedzibą przy ul. Księcia Bolka 17 w Świebodzicach datuje się na 1 września 2002 roku, od chwili połączenia placówek: Przedszkola Nr 8 (obecny budynek B) i Przedszkola Nr 9 (obecny budynek A).
Nasze przedszkole zlokalizowane jest w południowej części Osiedla Piastowskiego. Posiada
dwa duże funkcjonalne budynki oddalone od siebie o 300m, o zabudowie jednego piętra. Na zapleczu obu budynków znajdują się
ogrody z urządzonymi placami zabaw dla dzieci. Pomieszczenia przedszkolne, wyposażenie przedszkola,
w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy.
Oferujemy atrakcyjne zajęcia dodatkowe: koncerty muzyczne; rytmika; zabawy z językiem obcym - wolontariat; język angielski; zajęcia z kinezjologii edukacyjnej; religia; warsztaty teatralne, plastyczne, muzyczne; spotkania teatralne; akademia tańca; Przedszkolne słowiki; gra na instrumencie; basen; spotkania
z przedstawicielami ciekawych zawodów. Stosowane przez nas
metody i formy pracy w naszym przedszkolu są
nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to
metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego: metody czynne: metoda samodzielnych doświadczeń, metoda kierowania własną działalnością dziecka, metoda zadań stawianych dziecku, metoda ćwiczeń utrwalających;
metody oglądowe: obserwacja i pokaz, osobisty przykład nauczyciela, udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne;
metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki, objaśnienia i instrukcje sposoby społecznego porozumiewania się, metody żywego słowa.
Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- system edukacji przez ruch D. Dziamskiej
- metodę projektu
- ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- integracji sensorycznej
- dostosowana metoda komunikacji
- twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa, Labana, Kniessów
- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczk-Kolczyńskiej
- metody aktywizujące
- techniki twórczego myślenia
Zapraszamy serdecznie !!!